• gratis verzenden* met uitzondering van SALE
  • 14 dagen bedenktijd
  • VIP Service postcode 7301 t/m 7346
Uw filters

Veelgestelde vragen

Over ons

  • 1. Wie zijn wij ?
    Oxener sinds 1905 te Apeldoorn is met 500m2 de grootste, luxe schoenen- en tassenwinkel in Apeldoorn en omgeving.

    In 2004 opende Oxener de eerste authorized van Bommel Shop in Nederland. Op de tweede verdieping van onze zaak vindt u op 70m2 een ongekend grote collectie schoenen en accessoires van van Bommel, Noble Blue en Floris van Bommel.

    In 2005 ontving Oxener het predikaat ‘Hofleverancier’. Het predikaat ‘Hofleverancier staat ondermeer voor bewezen kwaliteit, soliditeit en continuïteit van de onderneming.

Bestellen

  • 1. Hoe plaats ik een bestelling?


    Een bestelling plaatsen gaat eenvoudig:

    • Kies het artikel dat je wilt bestellen.
    • Selecteer de juiste kleur en maat.
    •  Voeg het artikel toe aan het winkelmandje.
      Je krijgt nu de keuze om verder te winkelen of af te rekenen:
      • Wil je nog een of meerdere artikelen bestellen, kies dan voor verder winkelen.
      • Heb je alle artikelen die je wilt bestellen in het winkelmandje geplaatst? Ga dan door met afrekenen.
    • Vul je adresgegevens in en kies de door jou gewenste betaalmethode.
    • Heb je de algemene waarden gelezen en ben je akkoord gegaan?
    • Dan is je bestelling geplaatst!


  • 2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Wij streven er naar je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen te versturen. 
  • 3. Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

    Voor het leveren van je bestelling maken wij gebruik van de bezorgservice van Post.nl.

    Iedere bestelling is via Track & Trace traceerbaar via de unieke barcode die wij bij verzending aan het pakket toekennen.

  • 4. Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Als je je bestelling liever persoonlijk komt ophalen, dan kun je tijdens winkeluren terecht in één van onze filialen in Apeldoorn. Geef dan even aan welk filiaal jouw voorkeur heeft:

    • Oxener, Loseweg 59.
    • Shoebox Men / Women, Mariastraat 22-24.
    • Shoebox Kids, Mariastraat 3.

    Na sluitingstijd kunt u gebruik maken van de lockbox van het hoofdfiliaal aan de Loseweg. Als je hier gebruik van wilt maken, stuur dan een mail naar webshops@oxener.com. Je ontvangt van ons dan een code waarmee de lockbox geopend kan worden.

  • 5. Wat zijn de verzendkosten?

    Verzendkosten binnen Nederland:

    Bestel je een artikel en wil je dit laten verzenden binnen Nederland? Dan nemen wij de verzendkosten - met uitzondering van SALE artikelen - voor onze rekening. Bestellen en laten bezorgen binnen Nederland is voor jou dus gratis.*


    Verzendkosten buitenland:
    • Wil je de bestelling in Duitsland of België laten bezorgen? Dan brengen wij € 9,95 verzendkosten in rekening.

    • Wil je informatie over tarieven van verzendkosten naar overige landen Neem dan even contact met ons op.


    * Indien je bestelling volledig uit SALE artikelen bestaat, brengen wij  € 1,95  verzendkosten in rekening.


  • 6. Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Wil je jouw bestelling annuleren?
    Dat kan binnen 24 uur na plaatsing van je bestelling.

    Neem dan hier contact met ons op.

Betalen

  • 1. Hoe kan ik betalen?

    Betalingen vinden bij ons plaats via de streng beveiligde betalingsmethoden van Buckaroo en Afterpay. Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden:

    1. Mastercard of Visacard
    2. iDeal
    3. PayPal
    4. Sofortbanking
    5. Bancontact/MisterCash
    6. AfterPay
    7. Fashioncheque


  • 2. Wat is Mastercard of Visacard?

    Een Mastercard of Visacard is een universeel betaalmiddel, waarmee je achteraf betaald. In feite ga je met een Mastercard of een Visacard een lening aan bij de creditcardaanbieder.

    Een Mastercard of Visacard bied je de mogelijkheid om een aankoop gespreid te betalen. Rond het einde van de maand maakt jouw creditcard aanbieder een overzicht van alle betalingen die je hebt verricht met de Mastercard of Visacard en stuurt je hiervoor de rekening. Je hebt dan twee betalingsmogelijkheden:

    1. je betaalt de rekening volledig, zonder extra rentekosten.
    2. je kiest ervoor om het terugbetalen nog verder uit te stellen. Hiervoor betaal je wel extra rente aan de creditcardmaatschappij.


  • 3. Wat is IDEAL?

    iDEAL is een online betalingssysteem via je eigen bankrekening.


    Met IDEAL kun je betalen in je eigen vertrouwde betaalomgeving.







  • 4. Wat is PayPal?
    PayPal is een wereldwijd gebruikte betaalmethode dat gekoppeld is aaneen van  jouw e-mailadres(sen).
    Heb je een PayPal account? Dan kun je met de betaalmethode PayPal bij ons je betaling verrichten.

    Een PayPal rekening openen, is gratis, veilig en betrouwbaar. Kijk voor meer informatie op: www.paypal.nl.

    Beschik je niet over de mogelijkheid tot internetbankieren, maar heb je wel een PayPal account? Dan is PayPal voor jou wellicht de perfecte betaalmethode. PayPal werkt internationaal. Dat maakt internationale betalingen eenvoudig uitvoerbaar!

  • 5. Wat is Sofortbanking?
    Sofortbanking is een eenvoudig te gebruiken rechtstreeks en online betalingsprocedure met een hoge veiligheidsgarantie.
    Je registreert jezelf en laadt een tussenrekening op of je werkt met je creditcard.
    Via het beveiligde betaalformulier, dat niet toegankelijk is voor de verkopende partij, legt Sofortbanking geautomatiseerd een overschrijving via jouw online bankrekening aan.
    Het aankoopbedrag wordt dan rechtstreeks overgemaakt naar onze bankrekening. Zodra wij hiervan een bevestiging hebben, kunnen wij de bestelde artikelen direct versturen.
  • 6. Wat is Bankcontact/MisterCash?
    Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders met hun bankpas online aankopen doen.
    De Belgische banken die hier aan deelnemen, zijn:
    Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank.
  • 7. Wat is AfterPay?
    AfterPay is de online betaalmethode waarmee je jouw online aankopen achteraf, dus nadat je de bestelling al hebt ontvangen,  kunt betalen. AfterPay stuurt je direct na plaatsing van je bestelling een factuur per e-mail met standaard een betalingstermijn van 2 weken. Handig en veilig!

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis

  • 1. Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
    Wij streven er naar om uw bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van betaling te versturen.
    Indien de levering vetraging oploopt, hetzij door tijdenlijk niet in voorraad zijn, hetzij om andere redenen of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, zal de klant daarvan bericht ontvangen.

Kan ik bij jullie ruilen of retourneren

  • 1. Kan ik bij jullie ruilen of retourneren?

    Ja, je kunt bij ons een artikel altijd ruilen of retourneren. Lees dan even goed onze voorwaarden:

    1. Na aankoop van je bestelling geven we je 14 dagen bedenktijd. Daarna is je koop definitief.
    2. Stuur het artikel in originele staat, dat wil zeggen ongedragen en in de originele verpakking, retour. Retouradres: Oxener, Loseweg 59, 7315 BC Apeldoorn.
    3. Stuur het artikel, bij voorkeur in de originele verzenddoos, aan ons op. Vergeet niet het retourformulier in te vullen en mee te sturen!
    4. Zorg dat je de retourzending voldoende frankeert. Deze verzendkosten zijn voor je eigen rekening.
    5. Wil je jezelf verzendkosten besparen? Dan kun je het artikel binnen 14 dagen ook altijd omruilen of retourneren in één van onze winkels in Apeldoorn. Ons team helpt je daar graag verder.


Inkorten riemen

Ik heb een klacht

Events

  • gratis verzenden* met uitzondering van SALE
  • VIP Service postcode 7301 t/m 7346
  • 14 dagen bedenktijd